Itt megtalálod egy oktatónk gondolatait, megszívlelésre.
Tanárként:
A terepbejárás az egyik legjobb eszköz, amellyel minden diáknak valós élményeket biztosíthatunk. Legyen szó kirándulásról a botanikus kertbe, könyvtárba, állatkertbe, múzeumba, sportpályára. Minden tapasztalat, amelyben egy diák részt vesz, hozzájárul a világ megértéséhez. Amikor a tanulók elhagyják az osztálytermet, látják az összefüggéseket az iskolában és a „valós világban” történések között. Kezdik belátni, hogy amit az osztályterem falai között tanulnak, az segíthet megoldani a körülöttük lévő világban látott problémákat, és közvetlen hatással lehet arra, hogy kivé válnak felnőtt emberként. A tanulók olyan környezetekhez férhetnek hozzá, amelyek az iskolában nem állnak rendelkezésre.
Közösségeink gazdag tanulási
laboratóriumok.
A terepbejárások lehetővé teszik a tanulók számára, hogy
meglássanak egy víz alatti ökoszisztémát egy-egy vízitúra
kapcsán a tóban, vegyenek részt rákász Öko kutatásokban,
tudományokban a patakokban, használjanak eszközöket pl. nagy
teljesítményű mikroszkópokat, Személyesen lássanak és
érintsenek meg pl. édesvízi medúzákat , folyami rákokat
madárgyürüzésen kismadarakat. A méhkaptárakban
megszemlélhessék a legfontosabb beporzókat a méheket. A
sárban ragadt nyomokat elemezhessék, és a természetvédelmi
területeket is felkereshessék. Minden tapasztalat
megszilárdítja a tanulást és támogatja a fontos tudományos
koncepciókat.
Szociális-érzelmi növekedés:
A kirándulásra résztvevő diákok empatikusabbá és
toleránsabbá válnak. A művészeti múzeumba tett kiránduláson
részt vevő diákok fokozott empátiát, toleranciát és kritikus
gondolkodási készségeket mutatnak. A művészet tanulása
lehetőséget ad a hallgatóknak, hogy egy témáról vagy
témákról más szemszögből gondolkodjanak.
Akadémiai hatás:
A terepalapú tanulás növeli az eredményeket. A fiatalok az
Öko programon keresztül tudományos terepgyakorlatokon
vesznek részt, jobban teljesítenek. A terepbejárások és a
gyakorlati tanulás emlékezetesebbé teszik a fogalmakat.
Gondolj csak vissza arra, amit az iskolában tanultál és, a
terepgyakorlatokra, és az azokon tanultakra, amelyek még
mindig a legvilágosabb fogalmak közé tartoznak. Ezenkívül a
kirándulások azért is fontosak, mert a hallgatók
többféleképpen is kapcsolatba léphetnek a tartalommal. A
fogalmakat különféle médián és különféle módokon keresztül
mutatják be, így a hagyományos tanulással küzdő tanulók
okosnak és magabiztosnak érezhetik magukat. Jobban
hozzáférhetnek a tartalomhoz, ha holisztikusan tanulhatnak.
Amikor visszatérnek az iskolába, az általuk megtett utazás
kapcsolati pontként szolgálhat egy egész egység számára.
Némelyik diákunk világa olyan kicsi, de a közösség, amelyben
minden gyermek él, hihetetlen erőforrás a bővítéshez. Minden
diák városában vagy régióban vannak olyan emberek és helyek,
amelyekhez a tanulók hozzáférhetnek, és amelyeket az
internet vagy az osztályterem nem reprodukálhat. Ez a
multiszenzoros tanulási tapasztalat egydimenziós leckéket
kelthet életre, és lelkesedést kelthet egy olyan tantárgy
iránt, amelyet más médián keresztül nehéz megismerni.
Tanárként kötelességünk ezt lehetővé tenni.
Válassz bölcsen..
Egy életed van - ezért vedd komolyan!