INFO sziget

Ezen az oldalon tájékozódhatsz egyesületünk híreirõl

 

Terepgyakorlatok

Itt megtalálod egy oktatónk gondolatait, megszívlelésre.

Tanárként:

A terepbejárás az egyik legjobb eszköz, amellyel minden diáknak valós élményeket biztosíthatunk. Legyen szó kirándulásról a botanikus kertbe, könyvtárba, állatkertbe, múzeumba, sportpályára. Minden tapasztalat, amelyben egy diák részt vesz, hozzájárul a világ megértéséhez. Amikor a tanulók elhagyják az osztálytermet, látják az összefüggéseket az iskolában és a „valós világban” történések között. Kezdik belátni, hogy amit az osztályterem falai között tanulnak, az segíthet megoldani a körülöttük lévő világban látott problémákat, és közvetlen hatással lehet arra, hogy kivé válnak felnőtt emberként. A tanulók olyan környezetekhez férhetnek hozzá, amelyek az iskolában nem állnak rendelkezésre.

Közösségeink gazdag tanulási laboratóriumok.
 A terepbejárások lehetővé teszik a tanulók számára, hogy meglássanak egy víz alatti ökoszisztémát egy-egy vízitúra kapcsán a tóban, vegyenek részt rákász Öko kutatásokban, tudományokban a patakokban, használjanak eszközöket pl. nagy teljesítményű mikroszkópokat, Személyesen lássanak és érintsenek meg pl. édesvízi medúzákat , folyami rákokat madárgyürüzésen kismadarakat. A méhkaptárakban megszemlélhessék a legfontosabb beporzókat a méheket. A sárban ragadt nyomokat elemezhessék, és a természetvédelmi területeket is felkereshessék. Minden tapasztalat megszilárdítja a tanulást és támogatja a fontos tudományos koncepciókat.

Szociális-érzelmi növekedés:
 A kirándulásra résztvevő diákok empatikusabbá és toleránsabbá válnak. A művészeti múzeumba tett kiránduláson részt vevő diákok fokozott empátiát, toleranciát és kritikus gondolkodási készségeket mutatnak. A művészet tanulása lehetőséget ad a hallgatóknak, hogy egy témáról vagy témákról más szemszögből gondolkodjanak.


Akadémiai hatás:
 A terepalapú tanulás növeli az eredményeket. A fiatalok az Öko programon keresztül tudományos terepgyakorlatokon vesznek részt, jobban teljesítenek. A terepbejárások és a gyakorlati tanulás emlékezetesebbé teszik a fogalmakat. Gondolj csak vissza arra, amit az iskolában tanultál és, a terepgyakorlatokra, és az azokon tanultakra, amelyek még mindig a legvilágosabb fogalmak közé tartoznak. Ezenkívül a kirándulások azért is fontosak, mert a hallgatók többféleképpen is kapcsolatba léphetnek a tartalommal. A fogalmakat különféle médián és különféle módokon keresztül mutatják be, így a hagyományos tanulással küzdő tanulók okosnak és magabiztosnak érezhetik magukat. Jobban hozzáférhetnek a tartalomhoz, ha holisztikusan tanulhatnak. Amikor visszatérnek az iskolába, az általuk megtett utazás kapcsolati pontként szolgálhat egy egész egység számára.
Némelyik diákunk világa olyan kicsi, de a közösség, amelyben minden gyermek él, hihetetlen erőforrás a bővítéshez. Minden diák városában vagy régióban vannak olyan emberek és helyek, amelyekhez a tanulók hozzáférhetnek, és amelyeket az internet vagy az osztályterem nem reprodukálhat. Ez a multiszenzoros tanulási tapasztalat egydimenziós leckéket kelthet életre, és lelkesedést kelthet egy olyan tantárgy iránt, amelyet más médián keresztül nehéz megismerni.

Tanárként kötelességünk ezt lehetővé tenni.

Válassz bölcsen..

Egy életed van - ezért vedd komolyan!