Hóvirág - túra

2002 március 10-én

A gyalogtúra a Szépvölgyi úti fagyizóig tartott.

A találkozóra szép számmal gyűltünk össze. 21 fővel vágtunk neki a Hidegkúti úttól a Rózsika forrás érintésével a Sárga jelzésen, mint " Óz a csodák csodájában" végig a sárga úton. Ez az út a nyugdíjasok útja, kellemes sétaút amit most is sokan kihasználtak. A második nyugdíjas csoport megelőzése után , ami nem volt olyan egyszerű, mert mentek előre mint a "Duracell nyuszik", kis tanakodás és egy erdei átvágás után rátértünk a zöld jelzésre. Itt kezdtünk kutakodni a hóvirágok után. Az erdő irtások következtében a táj átalakult és ez megnehezítette a tájékozódást, de sikerrel jártunk és megtaláltuk azt, amit a tavalyi évben nem sikerült meglelnünk, a hatalmas fejjel büszkélkedő egyszerű hóvirágokat. A kiírt túra kicsit meghosszabbodott, mivel a társulat egyöntetű döntése után az utat folytattuk tovább, végig a zöld jelzésen és most már kicsit kaptatósabb emelkedőkön keresztül, a Tök hegy töve mellett előbb a Csúcs hegy majd a Vihar hegy mellett egészen a Határ nyeregig. E napsütéses oldal után következett az újabb kaptató. Itt a csoport két felé vált, mivel egypáran a Moszkva tér felé tartottak a gépkocsijuk és egyéb dolguk miatt. A bátrabb túrázók neki vágtak a kisebb emelkedőnek, gyakori lihegések és pihenők után a hegytetőről már csak egy kis lanka következett a Fenyő gyöngyéig. A délelőtti napsütés következtében több arc is lepirult. Aki ott volt jól érezte magát olyannyira, hogy a leváló csoport is vissza tért hozzánk félve az eltévedéstől, a buszmegállóban ezáltal együtt voltunk újra. A találkozás örömére, újabb egyöntetű döntés született :"Irány a Szépvölgyi úti fagyizó, vissza az elveszett kalóriákkal!"

Az utunkról többet a képek beszéljenek, ha elkészülnek, ha nem az se baj.