Bicikli túrás nap után

2002. július - 13 -án

A gyalogtúra a bicikli túra után az eső el álltáig tartott .

1.nap - Vinye - Cuha-völgye - Porva - Csesznek Jelzés: psav.gif (890 bytes)   Táv: 6,5 km, szintemelkedés: 70 m

Vinye megközelíthető Győrből vagy Veszprémből vasúton, személyautóval Bakonyszentlászlón keresztül. A kocsit a fűrészüzem mellett hagyhatjuk. Utunkat a fűrészüzem kerítése mellett kezdjük a psav.gif (890 bytes) jelzésű úton, majd a szekérútról balra letérve az akácoson túl a Cuha-patakhoz ereszkedünk le. Itt található a patak túloldalán a Kőpince-forrás, amely jó ivóvizet ad. Visszatérve a patak bal oldalára, a pbg1.gif (89 bytes) jelzés a Kőpince-barlanghoz vezet. (A patakhoz lefelé jövet már rábukkanhattunk a barlangmennyezet vasráccsal fedett nyílására.) Itt a forrásnál érdemes pihenőt tartani, vizet vételezni. A psav.gif (890 bytes) jelzésen folytatjuk utunk lefelé a Cuha völgyében. Néhány perc múlva balra pbg1.gif (89 bytes) jelzés visz fel a sziklafalban található Betyárpamlag-barlanghoz.

Visszatérve a völgybe, folytatjuk utunkat. Gyönyörű sziklaszurdokban fölfelé, a patak a vasút és az erdőgazdaság kövezett útja csak nehezen fér el a völgyben. A turistajelzés követi az utat, amely 8 alkalommal kel át a patakon. Nagy élmény, különösen a gyermekeknek a kőről kőre ugrálva az átkelés. A völgy kezd szélesedni, már tisztásokat is látunk. Balról a pker.jpg (882 bytes) jelzés éri el a psav.gif (890 bytes)-ot, majd néhány száz méter után fahídon átkelve a Porva-Cseszneki vasútállomáson vagyunk. Napi három alkalommal indul innen vonat Veszprém és Győr irányába. Az állomáson büfé is üzemel.

Bélyegzési lehetőség: vasútállomás

2. nap - Vinye - Ördög-rét - Vinye, Kőpince-forrás Jelzés: pker.jpg (882 bytes) Táv: 6 km, szintemelkedés: 120 m

Vinyére érkezhetünk vonattal Győrből vagy Veszprémből; autóval a 82. sz. úton Bakonyszentlászló felé lekanyarodva. A személygépkocsit a vasúti megálló mellett hagyhatjuk. Végig a pker.jpg (882 bytes)  jelzésen haladunk. A vasúti megállótól keletre a fűrészüzem kerítése mellett visz az utunk. Mielőtt beérnénk az erdőbe, balra gyalogösvényre kanyarodunk. Kiérünk a fák közül a Cuha-patak völgyéhez. Jobbra van a Kőpince-barlang sziklafülkéje, Savanyú Jóska barlangjának is hívják. Tágas, 14 m hosszú és 8 m széles a csarnok, mennyezetén kürtő nyílik a felszínre.

Átkelve a patakon, vizet vehetünk a Kőpince-forrásból. Utunkat rövid ideig lefelé a patakvölgyben folytatjuk, majd a pker.jpg (882 bytes)-tel jelzett út jobbra kanyarodik.

A legelő mellett elhaladva erdőbe jutunk. Visszatérünk a Cuha mellé, egyre szűkülő szurdokba érünk. A patakmederben hatalmas kősziklák vannak. ezeken át is tudunk kelni a túlpartra. Nagy óvatosságot igényel ez, mert a kövek síkosak. A szurdok legszebb részénél jobbra fel kell kapaszkodni a pbg1.gif (89 bytes)  jelzést követve a Zsivány-barlanghoz. Ez 20 m magasan a sziklafalba nyíló tágas fülke.

A barlangot megnézve kitaposott, de nehezen járható út vezet a barlang feletti sziklaperem tetejére. Csak gyakorlott túrázóknak ajánljuk! Folytassunk utunkat inkább a barlangtól lefelé a patakhoz, ezen átkelve a túlsó oldalon meredek kapaszkodó után a Remete-barlangba jutunk. Érdekessége a tetején nyíló kürtő. Az ügyesebbek ki is mászhatnak rajta, szép kilátás fogadja őket a völgyre.

Visszatérve a patak mellett haladjunk, amely egy kerek rétre vezet, ez az Ördög-rét. Itt tartsunk pihenőt. Utunkat a pker.jpg (882 bytes) jelzett úton folytassuk, néhány perc múlva a psav.gif (890 bytes)  jelzéssel együtt megy a pker.jpg (882 bytes)   jelzésünk. Elérjük az erdőgazdasági utat, amelyen 2 km-t megtéve Vinyére érünk vissza.

Az utunkról többet a képek beszéljenek.
/ A képek az Unilever SE tulajdonát képezik ! Bárminemű terjesztése a terjesztő lelkére van bízva, mivel úgyis terjesztik: irodai falinaptárokból visszaköszönve /