Szigetközi vízitúra

2011. augusztus 19 - 21 -én

2011.08.19 10:23 megérkezett a csipet csapat a Dunakiliti Vadvíz kempingbe. Rögtön egy kései reggeli-korai ebéddel egybekötött étkezéssel kezdtük a programot. Kellő erőt gyűjtve nekiláttunk a sátorhely kiválasztásának és kisebb sátor húzkodás után, minden, és mindenki a megfelelő helyre került. Felvettük a vízitúrához szükséges eszközöket (kenu, lapát, mentőmellény a fenék alá, hogy kényelmesen üljünk) és egy bemelegítő túrára indultunk egészen az átemelő gátig. Mindenki vizes lett ezen a rövid szakaszon, de nem azért, mert borultunk, hanem mert az evezőlapátok heves csapkodásával hűsítettük egymást. ☺Kikötés után egy békacsemete foglalta le mindenki figyelmét. Majd elmentünk Nagy-Duna nézőbe és gyűjtöttünk egy kis tűzifát az esti bográcsozáshoz. A kempingbe visszaérve már vártak a később érkezők. Következő aktivitásunk a strandlabdázás volt. Pár csepp eső segítségünkre volt a pályafoglalásban és hogy klasszul tapadjon ránk a homok. Egyik csapat különös “pruty” hanggal próbálta a másikat megzavarni és legyőzni, de az eredmény döntetlen lett. A jól megérdemelt vacsora, a fantasztikus bogrács-gulyás és a házi almás pite és diós süti volt mindenki jutalma. Levezetés képpen Béla DJ többéves mixalbumára roptuk a táncot, beiktatva a mosogatást és az edénylóbálásos edényszárítást. Ezt a napot csillagos ég csodálásával zártuk.

Másnap reggel frissen egy közös reggeli mellett megbeszéltük az aznapi programot, összecsomagoltunk és vízre szálltunk. Első utunk az Ördög-tavakhoz vezetett, ezen a szakaszon erős szembe sodrásban kellett lapátolni, így egy rövid szusszanásra megálltunk pihenni, sajnos a hely nevét nem tudom (1). Utunkat folytatva nagyon ügyesen vettünk minden akadályt. A csapat egyetértve az Ördög-tavaknál megállt egy hosszabb ideig (2), itt fürödtünk egyet és elfogyasztottuk a szendvicseket. A víz kellemesen meleg volt és tiszta, mélyre le lehetett látni, Nézegethettük a halakat és a növényvilágot. A táj gyönyörű és varázslatos, akár egy teljes napot szívesen eltöltöttünk volna ezen a részen, de a terv szerint tovább kellett menni. Elindultunk az Nagy Dunához a Szigetparti bukón ki és a Benda bukón vissza. Utunk a Helenákhoz (3) vezetett, ahol medúzákat kerestük, de sajnos senki sem látott, de volt sok más szép amit megfigyelhettünk. Visszafele a táborhelyünkre a mi hajónkban kormányzóváltás történt így már kicsit döcögősebb vizeken eveztünk. Nehezebben vettük az a előttünk álló akadályokat, de kapitány mentőakciójával sikeresen becsurogtunk kempingbe. Itt már az ínycsiklandozó falatok vártak ránk. Néhányan ugráltak egy párat a vízbe nyúló fáról. Egy kellemes, nyugodt tűz melletti beszélgetéssel fejeztük be a napot.

A túránk utolsó napján a célunk a Kisvesszősi sátorozó hely, ahol isteni finom házi rétest lehet kapni, de előtte még kellett evezni egy keveset. Reggeli után, összepakoltuk a cuccainkat, felszedtük a sátrakat, és elindultunk szépen lassan csurogva az úticélunk felé. Rövid időre egy átemelő gáthoz kitérőt tettünk, hogy mártózzunk egyet a vízbe. Kicsit hosszabb lett mint ahogy gondoltuk,mert találtunk egy úszóval ellátott damilt. A fiúk rögtön nekiláttak horgászni, nem is kis sikerrel. Fogtak egy pár apróhalat, de vacsi nem lett belőle. Folytatva utunkat betértünk az egyik megszokott fürdős helyre, ahol stégről lehet a vízbe ugrálni, ahová egy csőalagúton át lehetett eljutni. (Közben egy fiatal gévagombát is sikerült szedni, amiből rántott gomba és pörköt lett.) 2. pihenőhelyünk után a végcél a rétes volt és a csónak aljáról még egy hatalmas dinnye is előkerült. Teli hassal indultunk visszafele az árral szemben evezve. Kis bóklászással, bizonytalanul rátértünk a helyes útra. A monotonná vált evezést feldobtuk egy versennyel. A Ta-To-Tü legénységgel próbáltuk megelőzni. Ők nagyon hősiesen küzdöttek, de a mi nyerő hármasunkat nem tudták megakadályozni, hogy megelőzzük Őket. Visszaérve a táborhelyünkre 2011.08.21 19:55 –kor elindultuk haza a megszokott hétköznapokba.

Érdeklődő túrázóink túráink és foglalkozásaink közül a honlapunkról (www.unileversport.hu) választva válogathattak és válogathatnak. Az év folyamán még rengeteg sport programunk van az érdeklődők számára, ami a fentebb említett Web címen elérhető.

Szeretettel várunk minden kedves természetet és sportolást szerető embert.

Az utunkról többet a képek beszéljenek.
/ A képek az Unilever SE tulajdonát képezik ! Bárminemű terjesztése a terjesztő lelkére van bízva, mivel úgyis terjesztik: irodai falinaptárokból visszaköszönve /